Studia II stopnia

Nowe media*

Nowe media

Obecnie, w dobie konwergencji mediów, coraz częściej definiując pojęcie dziennikarza odchodzimy do tradycyjnego rozumienia tego słowa. Rewolucja technologiczna jaką wprowadził Internet wymaga od przyszłych dziennikarzy i pracowników PR zupełnie nowych umiejętności. Tym bardziej, że pojawiło się zupełnie nowe zjawisko jakim jest dziennikarstwo obywatelskie istniejące w sieci. Dla wszystkich, którzy w tej branży widzą swoją przyszłość zawodową jest skierowana specjalizacja Nowe media, prowadzona na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna.

Wykładowcy

Wykładowcy na specjalności Nowe Media, realizowanej na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna to zarówno pracownicy naukowi jak i praktycy na co dzień zawodowo zajmujący się dziennikarstwem w nowych mediach (pracownicy działów mediów internetowych dużych korporacji medialnych, rzecznicy prasowi firm, partii politycznych, organizacji pozarządowych, prawnicy na co dzień zajmujący się prawem Internetu).

 

Wybrani wykładowcy

  • dr hab. Michał Gajlewicz, prof. SAN >>
  • dr hab. Andrzej Adamski, prof. UMK >>
  • dr hab. Michał Głowacki >>
  • dr Andrzej Sawicki >>
  • dr Jacek A. Żurawski >>
  • red. Arkadiusz Ekiert >>
  • red. Halina Hrycko-Nowakowska
  • red. Tomasz Maciej Trojanowski >>
  • red. Grzegorz Sieczkowski 
  • red. Beata Modrzejewska

Dlaczego warto wybrać specjalność Nowe Media?

  • PRAKTYKA CZYNI MISTRZA
    Program studiów opiera się w dużej mierze na praktyce – wiele zajęć prowadzonych jest w formie warsztatowej przez znanych i doświadczonych dziennikarzy.
  • WIELOZADANIOWOŚĆ
    Studenci na zajęciach zdobywają umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu dziennikarza w Nowych Mediach. Dzięki studiom na tej specjalności można uzyskać praktyczne kompetencje z obszarów tj. specyficzne formy i standardy dziennikarstwa internetowego, prawo i etyka Internetu, realizacja materiałów filmowych w Digital Media, budowania maki własnej (personal branding) oraz budowania marki w Digital Media, kreowanie i zarządzanie treścią (contentem) – również w mediach społecznościowych.
  • TRADYCYJNIE I NOWOCZEŚNIE
    Proponowane przez nas specjalności to nowoczesne i przyszłościowe dziedziny nieustannie poszukujące specjalistów. Studenci wybierający tę specjalność zyskują wiedzę z obszaru społecznego funkcjonowania i wpływu mediów a także najnowszych teorii komunikacji i mediów oraz metod badania rynku mediów.