- O kierunku
- Co po studiach?
- Realizowane przedmioty
- Informacje praktyczne
- Opłaty
Wybrane zagadnienia
Student, zapisując się na uzupełniające studia magisterskie na kierunku Filologia, dokonuje wyboru modułu profilowego, w ramach którego będzie chciał się specjalizować. Mamy do wyboru 2 moduły profilowe:
- Translatoryka
- Komunikacja międzykulturowa w biznesie i reklamie
Przedmioty podstawowe i kierunkowe
- Wybrane zagadnienia z historii języka angielskiego
- Wpływy obce na język angielski
- Powieść angielska
- Elementy gotyku w XX wiecznej literaturze amerykańskiej
- Literatura postkolonialna
- Gramatyka kontrastywna
- Corpus-assisted language studies
- Elementy pragmatyki językoznawczej
- Morfologia i leksykologia angielska
- Komunikacja międzykulturowa
- Pragmatyka przekładu
- PNJA - General English
- PNJA - Pronunciation
- PNJA - Academic Writing
Przedmioty kierunkowe do wybory
- Wykład monograficzny: Między językiem a etyką / Meaning and Translation
- Wykład monograficzny: Navigating the stormy seas of cultural difference / Pragmatyczna koncepcja „twarzy” w grzecznych i niegrzecznych aktach komunikacyjnych
Przedmioty specjalizacyjne (w zależności od wyboru specjalizacji)
- Komunikacja międzykulturowa w biznesie i reklamie:
Socjokulturowe aspekty reklamy, Advanced Communication Skills, Teorie komunikacji w perspektywie ekolingwistycznej.
- Translatoryka:
Tłumaczenie tekstów specjalistycznych, Podstawy teoretyczne tłumaczenia, Tłumaczenia audiowizualne.
UWAGA! Program studiów może ulec zmianie.