Już od 440 zł miesięcznie!

Studia o profilu praktycznym na kierunku Pedagogika ze specjalnością Resocjalizacja z profilaktyką społeczną i prewencją kryminalną to niezwykle interesujący wybór, gwarantujący absolwentowi ciekawą ścieżkę kariery zawodowej. Po ukończeniu studiów otwiera się szeroka perspektywa pracy, pracy stabilnej w instytucjach państwowych ale również i prywatnych.

 

Zajęcia dydaktyczne ukierunkowane na rozwiązywanie problemów praktycznych, case, badania społeczne, realizację programów i projektów profilaktycznych, kształtowanie kompetencji społecznych i osobowościowych, zdolności samoobrony, pozyskanie szerokiej wiedzy z zakresu prawa, nauk społecznych, humanistycznych i bezpieczeństwa prowadzą oprócz utytułowanych naukowców Społecznej Akademii Nauk praktycy z: policji, zakładów karnych, prokuratury, sądów, ośrodków resocjalizacyjnych, itp.

 

 

Wiedza uzyskana na studiach:

  • zdobędziesz wiedzę o występujących w społeczeństwie patologiach społecznych, a w szczególności o systemach, metodach i formach pracy profilaktycznej, terapeutycznej oraz resocjalizacyjno-penitencjarnej,
  • zdobędziesz wiedzę na temat uzależnień i współuzależnień. Zdobędziesz umiejętności udzielania pomocy osobom uzależnionym i współuzależnionym od środków toksycznych oraz zachowań agresywnych
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie przeciwdziałaniu przemocy,
  • będziesz umiał interweniować w sytuacjach kryzysowych, poznasz przyczyny i skutki zaburzeń zachowania i możliwości im przeciwdziałania,
  • zdobędziesz umiejętności i nauczysz się metod i form pracy w ośrodkach wychowawczych, poprawczych, zakładach karnych oraz służbach mundurowych i zespołach kuratorskich.

Specjalności

Resocjalizacja z profilaktyką społeczną i prewencją kryminalną* - specjalność na kierunku Pedagogika

Dlaczego warto?

Studia pedagogiczne w Społecznej Akademii Nauk:

  • Są bezpieczne. Spełniają wszelkie wymogi formalne związane nie tylko z samym kierunkiem studiów, ale również z zawodami, do których przygotowują.
  • Są dostosowane do rzeczywistości. Uwzględniają dynamikę społeczną i wymagający rynek pracy. Zawierają w programie najnowsze trendy i osiągnięcia pedagogiki, w tym rezultaty projektów międzynarodowych.
  • Są elastyczne. Program jest szybko dostosowywany do dynamicznego rynku pracy oraz zmieniających się przepisów z dziedziny oświaty i opieki.
  • Studenci sami mogą zgłaszać potrzeby dotyczące kształcenia w odpowiednich dziedzinach, mogą indywidualnie uzupełniać komponenty przygotowania pedagogicznego.
  • Są interdyscyplinarne. Nie ukierunkowują w jednej tylko dziedzinie czy dyscyplinie, ale znacznie rozszerzają horyzonty dzięki programowi uwzględniającemu wiedzę i umiejętności z szeroko pojętej humanistyki, ale również dzięki wprowadzeniu ciekawych, łączonych bądź rozszerzonych specjalności.
  • Są  naukowe. Studenci mają możliwość uczestniczenia w poważnych badaniach naukowych, wyjazdów na stypendia zagraniczne, uczestniczenia w konkursach, projektach, pisania artykułów naukowych i publikowania ich.
  • Są nowoczesne. Są prowadzone przy użyciu nowoczesnych metod kształcenia takich jak: projekty, warsztaty czy e-learning.
  • Są przyjacielskie. Zarówno kadra jak i studenci przywiązują dużą wagę do tego, aby studiowanie pedagogiki było przyjemne, odbywało się w sympatycznej, miłej, wręcz rodzinnej atmosferze. Bo kto ma dać przykład zgodnego współdziałania jak nie (przyszli) pedagodzy?
  • Są przyjazne. Studenci zawsze mogą zgłaszać swe problemy do opiekunów kierunku. Mają jasno sprecyzowane zadania w całym toku studiów, znają osoby odpowiedzialne za poszczególne składniki procesu studiowania, które to osoby zawsze przyjdą im z pomocą.
  • Są wartościowe. Dają „humanistyczny szlif”, ponieważ ich program jest przepełniony ideami i wartościami współczesnej humanistyki.
  • Są wysokiej jakości. Kadra naukowa to specjaliści w swoich dziedzinach, będący w większości pracownikami SAN jako swego podstawowego miejsca pracy. Program współtworzą również pra Programy studiów uwzględniają wyniki najnowszych badań, w tym badań własnych naszych wykładowców.

Warto bo specjalność Resocjalizacja z profilaktyką społeczną i prewencją kryminalną:

  • Stwarza szerokie możliwości znalezienia zatrudnienia po ukończeniu studiów.
  • Przygotowuje do procesu rekrutacji do służb mundurowych.
  • Pozwala uzyskać umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu kuratora sądowego, socjoterapeuty, street-workera, wychowawcy w zakładzie karnym 
    i poprawczym.
  • Umożliwia zainteresowanym Studentom uzyskanie dodatkowych uprawnień - uprawnienia pedagogiczne, Certyfikat potwierdzający umiejętności w zakresie samoobrony.
  • Realizowana jest na profilu praktycznym, co przekłada się na dobre przygotowanie do wykonywania zawodu.
  • Gwarantuje podwyższenie kompetencji społecznych, w obszarze samorozwoju 
    i autoprezentacji, umiejętności wysławiania się i budowania argumentacji, tworzenia projektów indywidualnych i grupowych.
  • Realizowana jest przez utytułowanych naukowców Społecznej Akademii Nauk oraz doświadczonych i wysoko cenionych praktyków z: policji, zakładów karnych, prokuratury, sądów, ośrodków resocjalizacyjnych, itp.

Wykładowcy-praktycy

  • dr Mariola Badowska - nauczyciel akademicki, edukator dorosłych, pedagog
  • dr Marek Borowski - nauczyciel akademicki specjalności: resocjalizacja, pedagogika terapeutyczna, nauczyciel samoobrony, trener judo, szkoleniowiec
  • dr Ewa Przygońska - nauczyciel klas I-III w szkole podstawowej, nauczyciel przedmiotów zawodowych w szkole ponadgimnazjalnej, nauczyciel akademicki, opiekun praktyk studenckich
  • dr Sergiusz Nikitin - nauczyciel akademicki, tłumacz języka rosyjskiego, propagator zdrowego życia
  • mgr Jolanta Jelonkiewicz-Szostak - logopeda i neurologopeda w szkole podstawowej oraz w szpitalu rehabilitacji neurologicznej w Konstancinie oraz rehabilitacji pacjentów Fundacji – A Kogo, nauczyciel akademicki
  • mgr Elżbieta Głodowska - nauczyciel matematyki w szkole podstawowej, nauczyciel akademicki
  • mgr Janusz Smigiera - pedagog, dydaktyk, socjoterapeuta
  • mgr Anna Tychmańska - psycholog, zainteresowana coachingiem jako metodą rozwoju zawodowego, nauczyciel akademicki