Czego nauczysz się w trakcie studiów?

Rozwój mediów i zachodzące na rynku pracy zmiany powodują, że absolwenci studiów dziennikarskich muszą być przygotowani do podejmowania pracy zawodowej we wszystkich dziedzinach działalności dziennikarskiej i komunikacyjnej. Nowoczesny dziennikarz jest nie tylko dostawcą wiadomości o ważnych zdarzeniach, ale również przewodnikiem po świecie polityki, gospodarki i kultury.

 

Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotują Cię do pracy w zawodzie dziennikarza oraz innych zawodów związanych z działalnością medialną i mediami. Po naszych studiach z pewnością znajdziesz pracę w zawodach, gdzie potrzebne są umiejętności związane z szeroko pojętą komunikacją społeczną:  na przykład w agencjach reklamy i public relations. U nas zdobędziesz wiedzę, która obejmuje nie tylko funkcjonowanie współczesnych mediów, ich specyfikę oraz zasady działania. Proponujemy Ci także wiedzę praktyczną, która pozwoli zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w szeroko pojętych mediach (nowe media i tradycyjne). W tym celu w naszym programie studiów dużą część zajęć zaplanowaliśmy na zajęcia warsztatowe (praktyczne). Oddajemy Wam do dyspozycji profesjonalne studio radiowe, telewizyjne i fotograficzne. Na naszej uczelni zawodu dziennikarskiego uczyć Cię będą przede wszystkim praktycy i profesjonaliści głównych rodzajów mediów. Z naszej strony gwarantujemy Tobie, że programy studiów będziemy dostosowywali i aktualizowali do zmieniających się wymogów systemu medialnego w naszym kraju.

Specjalności

  • Dziennikarstwo
  • Marketing medialny i PR

 

Specjalizacja Dziennikarstwo pozwoli Ci na zdobycie umiejętności przygotowujących do pracy w redakcjach prasowych i radiowo-telewizyjnych. W ramach specjalności poznasz tajniki pracy reportera telewizyjnego i radiowego oraz zasady funkcjonowania redakcji prasowej, a także nauczysz się zachowania się przed kamerą, pracy w studiu radiowym, oraz profesjonalnej fotografii, i możliwości wykorzystywania tych umiejętności w pracy zawodowej. Specjalność oferuje możliwość poznania technik kreatywnego pisania oraz zasad montażu radiowo-telewizyjnego, a także zasad funkcjonowania współczesnych mediów i współczesnych technologii publikowania w sieci.

Specjalizacja Marketing medialny i PR przygotuje Cię do pracy w sektorach szeroko pojętej komunikacji np. agencjach marketingowych, kreatywnych i PR. Podczas zajęć przekazywana jest specjalistyczna wiedza z zakresu marketingu medialnego oraz Public Relations. Na zajęciach zapoznasz się z kampaniami marketingowymi wybranych globalnych marek oraz zbudujesz własne kampanie w obszarze marketingu tradycyjnego, oraz online. Podczas studiów na tej specjalizacji zdobędziesz kompetencje w zakresie m.in. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, budowania strategii komunikacyjnych, tworzenia przedsięwzięć medialnych oraz wykorzystania zasad i narzędzi służących do kreowania wizerunku, oraz różnych typów działań PR-owych. Specjalność stawia także na rozwój umiejętności miękkich, które umożliwiają skuteczne poruszanie się nie tylko
w branży medialnej, ale również w przestrzeni biznesowej.

Dlaczego warto?

  • Studia na naszej uczelni mają charakter interdyscyplinarny – zróżnicowana gama przedmiotów, pozwala na zdobycie wiedzy oraz umiejętności, które pozwalają znaleźć pracę w wielu sektorach.
  • Zajęcia są prowadzone przez praktyków i specjalistów w dziedzinie dziennikarstwa radiowego, telewizyjnego i prasowego oraz marketingu, PR-u, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Studenci mogą korzystać ze studia radiowego, telewizyjnego, filmowego i pracowni fotograficznej.
  • Nasze studio radiowe jest wykorzystywane jako pracownia warsztatów radiowych i zostało wyposażone w sprzęt umożliwiający produkcję, realizację oraz nagrywanie audycji radiowych, m.in. stół mikserski Soundcraft MFXi12/2, wzmacniacz i kompresor dźwięku, cyfrowe rejestratory dźwięku, mikrofony i aktywne monitory studyjne.
  • Nasze studio telewizyjne zaprojektowane jest z myślą o realizacji nagrań studyjnych: standuperów, rozmów, programów „na żywo”. Posiada wygłuszone ściany zapewniające odpowiednią akustykę oraz zielony horyzont „green box”, dający możliwość realizacji nagrań w technologii Virtual Studio. W pomieszczeniu reżyserskim znajduje się m.in. stół realizacyjny umożliwiający montaż „na żywo” sygnału przesyłanego z kamer, komputer „podający” efekty, mikser dźwiękowy oraz urządzenia wspomagające studio wirtualne.
  • Nasze studio filmowe wyposażone jest w profesjonalny sprzęt do nagrań, m.in. kamery Panasonic AJ-HDX900P-DVCPROHD EX, kamery Blackmagic Design Pocket Cinema Camera, monitor wizyjny Sony, mikser dźwiękowy Sony, mikser wizyjny Blackmagic Design ATEM Produktion Studio 4K, system nagłośnieniowy LG, profesjonalny komplet oświetleniowy studyjny Arrilite 800, projektor filmowy Panasonic PT-AT6000E.
  • W naszej pracowni fotograficznej odbywają się zajęcia skupione na przygotowaniu zdjęć portretowych, katalogowych, produktowych, reklamowych czy fotoedycyjnych: Warsztaty dziennikarskie fotograficzne, Fotografia w mediach, Edycja fotografii dla dziennikarza, Podstawy designu w mediach. Znajdujący się tam sprzęt jest wykorzystywany do działań łączących elementy fotografii z nowymi mediami.
  • Nasi studenci zdobywają praktyczne umiejętności zawodowe w obsłudze specjalistycznego oprogramowania: Adobe Premiere, Adobe Photoshop, Adobe Audition i Blackmagic Fusion 9. Adobe Audition to jeden z najlepszych w branży programów do obróbki, miksowania i tworzenia efektów dźwiękowych. Adobe Premiere to program służący do montażu filmów, programów telewizyjnych i wideo, umożliwia montaż i obróbkę materiału audio-wideo. Program Blackmagic Fusion 9 to profesjonalne oprogramowanie do tworzenia efektów specjalnych. Program Adobe Photoshop jest profesjonalnym programem do edycji grafiki rastrowej, z obsługą kształtów wektorowych, jak też modeli 3D, wykorzystywanym do edycji i obróbkę fotografii cyfrowej, tworzenia grafiki na potrzeby Internetu czy poligrafii.
  • Program studiów opiera się w dużej mierze na kształtowaniu umiejętności praktycznych: wiele zajęć prowadzonych jest w formie warsztatowej przez dziennikarzy, którzy na co dzień pracują w mediach – prasie, telewizji oraz radiu.
  • Proponowane przez nas specjalności to nowoczesne i przyszłościowe dziedziny nieustannie poszukujące specjalistów.
  • Na przyszłych studentów czekają również miejsca w znanych ze swej aktywności organizacjach studenckich i naukowych. Posiadamy dynamicznie rozwijającą się telewizję studencką. Adepci dziennikarstwa nie tylko relacjonują życie na Społecznej Akademii Nauk, ale również tworzą materiały z ważnych wydarzeń kulturalnych i społecznych odbywających się w całej Polsce.

Wykładowcy-praktycy

  • dr hab. Karol Chylak - historyk, zajmuje się najnowszą historią Polski i polityką społeczną. Prowadzi projekt zespołowy, podczas którego studenci realizują materiały dla internetowego radia IMI Radio.
  • dr Andrzej Sawicki - dziennikarz Programu I w Polskim Radiu oraz regionalnych stacjach radiowych, redakcjach prasowych ogólnopolskich, regionalnych i lokalnych (Sztandar Młodych, Przegląd Pożarniczy, Tygodnik Ostrołęcki). Ma doświadczenie jako redaktor naczelny lokalnego tygodnika informacyjno-reklamowego „Wyszkowiak”. Posiada również doświadczenie w pracy w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Uczestniczył w procesach koncesyjnych (koncesje częstotliwości) dla nadawców komercyjnych radiowo – telewizyjnych.
  • dr Jacek A. Żurawski - prawnik i historyk, były pracownik Kancelarii Sejmu RP. Współpracuje z Telewizją Polską S.A. Od 2000 roku jako wykładowca Akademii Telewizyjnej TVP S.A., prowadzi zajęcia dla dziennikarzy z zakresu prawa prasowego, autorskiego oraz radiofonii i telewizji.
  • dr Jacek Mikucki - członek zespołu redakcyjnego czasopisma naukowego „Central European Journal of Communication”. Ma doświadczenie zawodowe w pracy w redakcjach (m.in. Super Express TV, Eska.pl), działach marketingu oraz działach public relations
    i komunikacji wewnętrznej.
  • dr inż. Ewa Jaska - specjalistka w zakresie teorii komunikowania społecznego, a w szczególności zagadnień związanych
    z: komunikowaniem masowym, rynkiem medialnym, zarządzaniem mediami, komunikacją przedsiębiorstwa z rynkiem.
  • red. Paweł Malinowski - dziennikarz i Kierownik Redakcji Aktualności w Programie Czwartym Polskiego Radia. Doświadczenie dziennikarskie zdobywał w „Tygodniku Suwalskim” oraz w newsroomie Radia Eska.
  • red. Halina Hrycko-Nowakowska - zawodowo związana z telewizją, pracowała w TVP Polonia, w I i II Programie TVP. Prowadziła magazyn kulturalny Pegaz oraz weekendowe bloki programowe i własne programy o tematyce kulturalnej. Autorka licznych reportaży, programów kulturalnych i o sztuce, teleturnieju o muzyce poważnej, cyklu magazynów teatralnych. W Społecznej Akademii Nauk koordynuje prace Telewizji Studenckiej, w ramach której adepci dziennikarstwa mogą tworzyć własne materiały z ważnych wydarzeń kulturalnych i społecznych Uczelni i miasta.
  • red. Grzegorz Sieczkowski - pisarz, dziennikarz prasowy i telewizyjny, reżyser. Pracował w tygodnikach „Ład”, „Spotkania”, „Przegląd Tygodniowy” i „Szpilki” oraz w dziennikach „Rzeczpospolita”, „Życie Warszawy” i „Gazeta Wyborcza”. Pisał do kilkudziesięciu tytułów prasowych o bardzo różnym profilu. Związany z Telewizją Polską, z Programem Pierwszym (m.in. „Pegaz”, „Autografy”, „Pryzmat”) oraz z TVP Historia, gdzie obecnie współtworzy cykl „Po PRL-u”. Współpracował też z Polskim Radiem, gdzie prowadził
    i wydawał w Programie Pierwszym jedną z najstarszych audycji - „Muzyka i Aktualności”.
  • dr hab. Katarzyna Gajlewicz-Korab – posiada doświadczenie zawodowe w pracy w wielu redakcjach (m.in.: Tok FM, Radio Bis, TVP). Współpracowała z licznymi tytułami prasowymi i agencjami fotograficznymi.
  • dr Katarzyna Bąkowicz — współzałożycielka i dyrektor programowy pierwszego w Polsce radia dla dzieci — Radia Bajka. Współpracowała z mediami, przygotowując i szkoląc dziennikarzy do pracy antenowej (TVN, TVP, Polsat, Polskie Radio, Radio Kolor). Jest stałą konsultantką w zakresie komunikacji medialnej oraz wizerunku dla firm, instytucji oraz polityków. Przygotowuje strategie wizerunkowe i PR-owe.
  • dr Grzegorz Mnich – dziennikarz w ogólnopolskiej Grupie Radiowej Eska (Eska, Plus, Wawa, Vox). Pracował w Radiu Manhattan, jako reporter i prezenter w „Faktach" TVN, komentował sprawy społeczno-polityczne w TVP Łódź, był redaktorem naczelnym miesięcznika „Gazeta Łódzka”. Jako dziennikarz uczestniczy w sesjach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu;
  • dr Monika Weychert – dziennikarka i specjalistka w zakresie krytyki artystycznej. Pierwsze artykuły publikowała w lokalnej toruńskiej „Gazecie Pomorskiej” w latach 90. i od tej pory pisuje regularnie do różnych periodyków. Obecnie współpracuje z „Szumem” i „Czasem Kultury”. Pisała także do „Aspiracji”, Culture.pl, „Ha!Art-u”, „Kultury Enter”, „Magazynu Sztuki”, „Purpose”, „Secesji”, „Widoku”, „Art&Business”, „Dialogu Pheniben”, „Notesu na 6 tygodni”, „Obiegu”. Jest członkinią prestiżowego Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA. Była dziennikarką „TVP Kultura” (m.in. Informacji Kulturalnych). Zajmuje się także zagadnieniami PR i reklamy.
  • mgr Tadeusz Korab – specjalista w zakresie fotografii wizerunkowej, produktowej oraz reportażowej. Na stałe współpracuje z różnymi agencjami fotograficznymi m.in.: Pixel, Zoom, Akpa, Alfama, Bertoni.
  • mgr Rafał Makolądra — współpracuje z Telewizją Polską oraz internetowym portalem informacyjnym wRealu24. Działa aktywnie
    w artystycznej fundacji filmowej Erina B przy produkcjach filmowych związanych z tematyką powstania warszawskiego. Autor zdjęć do wielu filmów dokumentalnych, reżyser i scenarzysta w filmach własnych, za które zdobył wiele nagród.
  • Ziemowit Jaworski – specjalista w zakresie montażu, korekcji barwnej i postprodukcji filmów dokumentalnych i fabularnych. Ma bogate doświadczenie w zakresie montażu reklam, teledysków, materiałów reporterskich, edukacyjnych, programów telewizyjnych i reality shows. Współpracował m.in. z kanałami: TVP, TVN, Polsat, Canal +, Discovery Channel, HBO, Netflix oraz ze Szkołą Wajdy i większymi polskimi domami produkcyjnymi.