Studia I stopnia

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Już od 570 zł miesięcznie!

Rozwój mediów i zachodzące na rynku pracy zmiany powodują, że absolwenci studiów dziennikarskich muszą być przygotowani do podejmowania pracy zawodowej we wszystkich dziedzinach działalności dziennikarskiej i komunikacyjnej. Nowoczesny dziennikarz jest nie tylko dostawcą wiadomości o ważnych zdarzeniach, ale również przewodnikiem po świecie polityki, gospodarki i kultury.

 

Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotują Cię do pracy w zawodzie dziennikarza oraz innych zawodów związanych z działalnością medialną i mediami. Po naszych studiach z pewnością znajdziesz pracę w zawodach, gdzie potrzebne są umiejętności związane z szeroko pojętą komunikacją społeczną: agencje reklamy i public relations. U nas zdobędziesz wiedzę, która obejmuje nie tylko funkcjonowanie współczesnych mediów, ich specyfikę oraz zasady działania. Proponujemy Ci także wiedzę praktyczną, która pozwoli zdobyć umiejętności niezbędne do pracy w szeroko pojętych mediach (nowe media i tradycyjne). W tym celu w naszym programie studiów dużą część zajęć zaplanowaliśmy na zajęcia warsztatowe (praktyczne). Oddajemy Wam do dyspozycji profesjonalne studio radiowe, telewizyjne i fotograficzne. Na naszej uczelni zawodu dziennikarskiego uczyć Cię będą przede wszystkim praktycy i profesjonaliści głównych rodzajów mediów. Z naszej strony gwarantujemy Tobie, że programy studiów będziemy dostosowywali i aktualizowali do zmieniających się wymogów systemu medialnego w naszym kraju.

Możesz wybrać do studiowania jedną z wielu specjalności:

  • Dziennikarstwo telewizyjne
  • Dziennikarstwo radiowe
  • Dziennikarstwo prasowe
  • Dziennikarstwo fotograficzne
  • Marketing medialny i PR
  • Fotografia reklamowa i wydawnicza

W trakcie studiów nie zostaniesz sam ze swoimi wątpliwościami dotyczącymi wyboru praktyk. Od 2018 proponujemy Ci płatne, sześciotygodniowe praktyki w mediach, agencjach reklamy i PR oraz instytucjach ściśle związanych z komunikacją społeczną. Proponujemy Ci skorzystanie z projektów naukowych lub ściśle związanych z mediami. Szeroka gama propozycji oraz różnorodność przedmiotów nauczania, pomogą Ci poznać własne predyspozycje zawodowe i intelektualne. Pomożemy Ci pokazać perspektywę przyszłego zawodu i odnalezienie się na skomplikowanym rynku pracy związanego z mediami. Nie martw się o pracę, pomożemy Ci ją znaleźć na dynamicznie rozwijającym się rynku mediów tradycyjnych (prasa, radio, TV), komunikacji profesjonalnej czy nowych mediów. Możesz pracować także jako specjalista twórczości filmowej, teatralnej i telewizyjnej.

Dlaczego warto?

Studia na naszej uczelni mają charakter wyjątkowy charakter. Są to studia interdyscyplinarne. Kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna współpracuje zarówno z mediami publicznymi i komercyjnymi. Do dyspozycji studentów oddajemy nowoczesną pracownię dziennikarstwa prasowego, wyposażoną w komputery, profesjonalnie wyposażoną pracownię fotograficzną (fotografia cyfrowa i analogowa). Wart studiować na specjalizacji radiowej i telewizyjnej. Studenci mogą korzystać ze studia radiowego i telewizyjnego. Na przyszłych studentów czekają również miejsca w znanych ze swej aktywności organizacjach studenckich i naukowych.

Warto podkreślić praktyczne podejście kształcenia naszych studentów. Większość zajęć jest prowadzona w oparciu o praktykę.

  • Praktyczne podejście

    Program studiów opiera się w dużej mierze na praktyce – wiele zajęć prowadzonych jest w formie warsztatowej przez dziennikarzy na co dzień pracujących w mediach – prasie, telewizji czy radiu. Proponowane przez nas specjalności to nowoczesne i przyszłościowe dziedziny nieustannie poszukujące specjalistów.

  • Współpraca z mediami

    Już na pierwszym roku studiów nasi najlepsi studenci doskonalą swoje umiejętności pisząc do poczytnych tytułów („Dziennik Gazeta Prawna”, „Echo miasta Warszawa”), odwiedzając studia radiowe (Program III Polskiego Radia), występując w programach telewizyjnych (Polsat), czy realizując znane programy publicystyczne (TVP).

  • Telewizja studencka
    Jako jedyna uczelnia posiadamy telewizję studencką, której materiały są rozpoznawane i wykorzystywane przez ogólnopolskie media – współtworząc redakcję studencka.tv nabierasz zatem umiejętności praktycznych oraz zdobywasz pierwsze kontakty zawodowe.

Wykładowcy

prof. dr hab. Michał Gajlewicz

Wykładowca z 40-letnim stażem. Przez wiele lat był związany z Instytutem Dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Odbył zagraniczne naukowe staże na uczelniach w Niemczech i Kanadzie. Zakres zainteresowań naukowych i badawczych obejmuje zagadnienia reklamy, nowych technologii w masowym komunikowaniu oraz analiz opinii publicznej. Z wykształcenia jest również socjologiem. Prowadził badania oraz analizy zawartości mediów dla celów naukowych i praktycznych. Jest autorem wielu książek oraz licznych publikacji w czasopismach naukowych. Uwielbiany przez studentów.

dr hab. Grzegorz Ignatowski, prof. SAN

Zajmuje się etyką w biznesie, źródłami rasizmu, międzynarodowymi stosunkami kulturalnymi i politycznymi na Bliskim Wschodzie oraz edukacją ekologiczną. Uczestnik wielu konferencji i międzynarodowych spotkań, między innymi w USA, Francji, Belgii. W Społecznej Akademii Nauk prowadzi wykłady z filozofii i etyki zawodowej na kierunkach: Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, Bezpieczeństwo Narodowe, Logistyka, Zarządzanie, Psychologia, Stosunki Międzynarodowe i Pedagogika.

prof. nadzw. dr hab. Andrzej Adamski

Zajmuje się etyką w biznesie, źródłami rasizmu, międzynarodowymi stosunkami kulturalnymi i politycznymi na Bliskim Wschodzie oraz edukacją ekologiczną. Uczestnik wielu konferencji i międzynarodowych spotkań, między innymi w USA, Francji, Belgii. W Społecznej Akademii Nauk prowadzi wykłady z filozofii i etyki zawodowej na kierunkach: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Bezpieczeństwo narodowe, Logistyka, Zarządzanie, Psychologia, Stosunki międzynarodowe i Pedagogika.

dr hab. Michał Głowacki

Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk o mediach. W pracy naukowej zajmuje się polityką medialną, mediami publicznymi, systemami odpowiedzialności mediów i kulturą innowacji. W 2010 r. w Departamencie Mediów i Społeczeństwa Informacyjnego w Radzie Europy w Strasburgu koordynował pracami grupy ekspertów w zakresie zarządzania mediami publicznymi (Ad hoc Advisory Group on Public Service Media Governance, MC-S-PG). Obecnie prowadzi badania w ramach projektu NCN pt. „Kultura organizacyjna mediów publicznych: ludzie, wartości procesy” (2015-2018); celem projektu jest zdiagnozowanie w jakim stopniu kultury organizacyjne mediów publicznych w Austrii, Belgii, Danii, Estonii, Kanadzie, Polsce, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wspierają innowację i kreatywność (www.creativemediaclusters.com).

dr Jacek Żurawski
red. Arkadiusz Ekiert

Z dziennikarstwem radiowym związany od 1987 roku, a z radiową Trójką od 2001. Początkowo pracował w redakcji publicystycznej, gdzie stworzył swój stały program historyczny. Funkcjonuje on zresztą w trójkowej ramówce do dziś. Jednak tematyka historyczna stała się w pracy dziennikarskiej jego zajęciem hobbystycznym. W redakcji aktualności Programu Trzeciego głównym obszarem pracy zawodowej redaktora A. Ekierta została ekonomia i gospodarka. Redaguje on i prezentuje na antenie Trójki serwisy ekonomiczne. Do porannej i popołudniowej audycji „Zapraszamy do Trójki” przygotowuje programy dotyczące szeroko rozumianej problematyki gospodarczo–ekonomicznej. W swoich audycjach szeroko omawia zagadnienia związane z przedsiębiorczością, reformami gospodarczymi. Wyjaśnia i tłumaczy słuchaczom zachowania inwestorów rynków walutowych i giełdowych. Prywatnie relaksuję się dobrą muzyką i potrafi grać na kilku instrumentach.

red. Halina Hrycko-Nowakowska

Mgr Filologii Węgierskiej Uniwersytetu Warszawskiego, dziennikarka Telewizji Polskiej. W swojej długoletniej pracy dziennikarza telewizyjnego zrealizowała wiele programów i reportaży. Pełniła również wiele funkcji kierowniczych w TVP (kierownik Redakcji Widowisk Artystycznych, szef Redakcji Oprawy i Promocji TVP Polonia) Jest autorką kilkudziesięciu reportaży poświęconych znakomitym reżyserom i aktorom polskiego teatru oraz porannego programu pt. „Dzień Dobry z Polski”, a także autorką cyklu „Piosenki z autografem”, gdzie gościła najwybitniejszych twórców i gwiazdy polskiej (Agnieszka Osiecka, Wojciech Młynarski, Włodzimierz Korcz, Bogdan Olewicz, Irena Santor). W trakcie dziennikarskich podróży zrealizowała ponad 20 reportaży z wielu krajów świata: USA, Kanady, Anglii, Argentyny, Chin, Francji, Włoch, Litwy Łotwy i Niemiec. Od 2013 roku prowadzi warsztaty telewizyjne dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

red. Tomasz Maciej Trojanowski

Z wykształcenia pedagog, z zamiłowania pisarz. Stale współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Jest też dziennikarzem telewizyjnym i nauczycielem. Od kilku lat w jednej ze szkół podstawowych realizuje autorski program rozwijania wyobraźni. Prowadzi też autorskie zajęcia w jednym z warszawskich przedszkoli – „Książki z mojej półki”. Za swój debiut – „Kocie historie”, otrzymał Nagrodę Literacką im. Kornela Matuszyńskiego. Powieść „Wielki Powrót” była nominowana do tytułu Książki Roku Polskiej Sekcji IBBY, a „Stroiciel” został wyróżniony w Konkursie Książka Roku 2014 IBBY i wpisany na Listę Skarbów Muzeum Książki Dziecięcej.

red. Grzegorz Sieczkowski

Dziennikarz, autor książek, kolekcjoner, z wykształcenia historyk. W stanie wojennym organizował pomoc wyrzuconym z pracy. W latach 80. był kolporterem podziemnych wydawnictw. Skończył studia historyczne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

Jest dziennikarzem od 1988 roku. W tym czasie był felietonistą, reporterem, dziennikarzem śledczym, publicystą, sprawozdawcą parlamentarnym, komentatorem i recenzentem. Pracował i pisał w dziennikach „Rzeczpospolita” „Gazeta Wyborcza”, „Życie Warszawy” Pisał w wielu tygodnikach takich jak „Szpilki”, „Spotkania”, „Ład”, „Przegląd Tygodniowy” i „Przekrój”, a także w miesięcznikach „Focus”, „Architektura”, „Playboy” i „Vector Polonii” (Paryż). Współpracował również z Polskim Radiem Program 1 („Muzyka i Aktualności”). Od 2000 roku związany z telewizją. Najpierw z TVP 1, gdzie zaczynał od współpracy z „Pegazem”, a od 2008 roku jest związany z TVP Historia. Dziennikarz i redaktor, jest autorem reportaży telewizyjnych.

Od 2010 roku prowadzi bloga, dziennik literacko-kolekcjonerski „Muzeum krawatów. One day, one tie”. Autor kilku książek kulinarnych oraz przewodnika po Mazowszu.

red. Beata Modrzejewska

Dziennikarka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. W mediach pracuje od 1991 roku. W swojej bogatej karierze pełniła wiele funkcji: dziennikarki, publicystki, redaktora, redaktora prowadzącego, reporterki w miesięczniku, wydawcy miesięcznika branżowego a także zastępcy redaktora naczelnego. Warto wymienić jej doświadczenie zawodowe ugruntowane pracą dziennikarską w „gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Businessman Magazine”, „Media, reklama, marketing”, Kaleidoscope” i „Europlane” wydawanych na zlecenie LOT. Była również związana z wydawnictwem Axel Springer Polska, TVP S A. i współtworzyła „Biuletyn Muzeum Historii Żydów Polskich. Jest autorką książek: „Prezesi. Oni rządzili TVP” oraz „Andrzej Bober. Zawodowiec”. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie literatury. Jako dziennikarka specjalizowała się w tekstach dotyczących kultury, pracowała również w dziale informacji i zajmowała się rankingiem agencji reklamowych oraz PR. W SAN prowadzi warsztaty prasowe.

Partnerzy kierunku

  • Panasonic Polska – partner technologiczny telewizji studencka.tv