Aktualności

#collaborativeECONOMY

« wróć

Crowdfunding w Polsce staje się coraz bardziej istotnym elementem realizacji projektów biznesowych, kulturalnych oraz społecznych. Dzięki niemu przedsięwzięcia otrzymują szansę rozwoju w zamian za określone profity wynikające z zainwestowanych przez sponsora środków.



Poznański podróżnik Maciej Pastwa, by zbudować szkołę w zrujnowanym trzęsieniem ziemi Nepalu, sprzedał mieszkanie. Resztę, sto tysięcy złotych – „dorzucili” internauci. Karolina Czarnecka, laureatka wrocławskiego Przeglądu Piosenki Aktorskiej, na realizację teledysku do piosenki „Hera, koka, hasz, LSD” potrzebowała ośmiu tysięcy złotych. Zebrała trzydzieści. Polski crowdfunding to już nie tylko spontaniczne akcje, projekty kulturalne i „finansowanie marzeń”. Dzięki ogólnodostępnym technologiom informatycznym, które umożliwiają wpłatę minimalnych kwot, nie trzeba być Business Angel, aby stać się właścicielem prężnie prosperującego przedsięwzięcia.

 

Środki gromadzone za pomocą finansowania społecznościowego, to wachlarz kwot od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych. Za pomocą stosunkowo niskiej bariery wejścia, osobą wspierającą inicjatywę może być każdy, niezależnie od wysokości kwoty, jaką jest w stanie zaoferować. Jednak Crowdfunding to nie zbiórka publiczna, mechanizm takiej inicjatywy zakłada wynagrodzenie osób wspierających projekt, w sposób wcześniej ustalony. W przypadku zbiórki publicznej darczyńca nie otrzymuje niczego w zamian. Formą wynagradzania osób inwestujących może być udział w zyskach w danym projekcie lub sam udział w projekcie. Popularnym sposobem wynagrodzenia może być również zaoferowanie produktu, który powstanie po przeprowadzonej zbiórce – takie zjawisko możemy zaobserwować w przypadku muzyków, którzy za środki uzyskane poprzez sprzedaż preorderów albumów, są w stanie pokryć koszty nagrań, czy też fizycznego wyprodukowania płyty. Na całym świecie obecnie funkcjonuje około 1600 portali oferujących opisanie projektu, określenie wynagrodzenia dla wspierających oraz samą możliwość wpłacania oraz samą możliwość wpłacania środków.

 

Jeśli chcą się Państwo dowiedzieć się dlaczego warto zdobyć finansowanie na platformie crowdfundingowej, jakie korzyści wynikają z inwestowania w taką platformę oraz jak rozpocząć własną kampanię, to w imieniu Fundacji Instytutu Badań i Edukacji Pośrednictwa Finansowego oraz CrowdWay.pl serdecznie zapraszamy na otwarty wykład, który odbędzie się 28 listopada, o godzinie 15.00 w auli 6. Wykład poprowadzi pan Łukasz Zgiep, dyrektor operacyjny Crowd Ventures Sp. z o.o.

 

Tematyka:

  1. Przedstawienie genezy crowdfundingu udziałowego i jego głównych założeń.
  2. Omówienie modelu collaborative economy i crowdfundingu jako przykładu wykorzystywania tego modelu w praktyce w Polsce i na świecie
  3. Dlaczego warto zdobyć finansowanie przez kampanię na platformie crowdfundingowej z perspektywy startupu oraz jak przebiega współpraca.
  4. Korzyści z inwestowania poprzez platformę crowdfundingu udziałowego dla inwestora, ale także dla przedsiębiorcy, który w ten sposób może przyjrzeć się rozwojowi młodej spółki „od środka”.

Termin: 28 listopada 2017 r., godz. 15.00

Miejsce: Społeczna Akademia Nauk w Warszawie, ul. Łucka 11, aula 6.

Prowadzący: Łukasz Zgiep, dyrektor operacyjny Crowd Ventures Sp. z o. o.